X (Twitter) może stracić do 75 milionów dolarów przychodów z powodu uwag Muska na temat Żydów i utraty reklamodawców.
The New York Times uzyskał wewnętrzne dokumenty z sieci społecznościowej X (dawniej Twitter), które pochodzą z działu sprzedaży X i mają na celu śledzenie wpływu strat reklamowych w tym miesiącu.
Ile
Jak się okazuje, sieć społecznościowa może stracić nawet 75 milionów dolarów przychodów do końca roku z powodu utraty reklamodawców.
Zamrożenie reklam ma miejsce w ostatnich trzech miesiącach roku, który jest tradycyjnie najbardziej udanym kwartałem dla sieci społecznościowych. Podczas Czarnego Piątku, Cyber Poniedziałku, świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku firmy zwiększają wydatki na reklamę, a sieci społecznościowe zarabiają na tym dobre pieniądze. Ale nie X.
Według dokumentów, ponad 100 marek całkowicie zawiesiło reklamy w mediach społecznościowych po 15 listopada, a dziesiątki firm mogą pójść w ich ślady. To właśnie wtedy Media Matters for America opublikowało raport, w którym twierdziło, że reklamy wielu firm na X, w tym Apple, IBM, Oracle i innych, były wyświetlane obok postów zawierających skrajnie prawicowe teorie spiskowe i treści antysemickie. Elon Musk został uwikłany w poważny skandal po tym, jak poparł post użytkownika, który stwierdził, że społeczności żydowskie popierają "dialektyczną nienawiść do białych".
Kampanie polityczne, korporacje technologiczne, różne marki i sieci fast foodów należą do tych, którzy odmówili reklamowania się w sieci społecznościowej. Na przykład Airbnb, Coca-Cola, Microsoft, IBM, Apple, Disney, Amazon - by wymienić tylko kilka.
Na przykład Airbnb wstrzymał reklamy o wartości ponad 1 miliona dolarów, a Uber ograniczył reklamy o wartości ponad 800 000 dolarów, wstrzymując kampanie w USA i na innych rynkach. X szacuje, że zawieszone reklamy Netflixa kosztowały prawie 3 miliony dolarów. Różne spółki zależne Microsoftu również wstrzymały reklamy, co według dokumentów spowodowałoby potencjalną stratę ponad 4 milionów dolarów w przychodach X w czwartym kwartale, podobnie jak jednostki Amazon zajmujące się sprzedażą książek i muzyki oraz jedna spółka zależna Google. Gigant wyszukiwania i niektóre inne marki, które zawiesiły wydatki, w tym NBC Universal, nadal publikują treści na platformie bez płacenia X, aby zapewnić, że dotrą one do szerokiego grona odbiorców.
Źródło: The New York Times