Amazon uruchomił chatbota Amazon Q na wewnętrzne potrzeby klientów biznesowych

Autor: Bohdan Kaminskyi | 29.11.2023, 12:00

Amazon

AWS, dział usług chmurowych Amazon, uruchomił Amazon Q, narzędzie do czatowania, które pozwala pracownikom zadawać pytania dotyczące ich działalności i uzyskiwać odpowiedzi na podstawie danych korporacyjnych.

Co wiadomo

Amazon Q działa jako asystent oparty na sztucznej inteligencji. Pracownicy mogą na przykład wyjaśnić zasady dotyczące logo, zrozumieć kod aplikacji lub znaleźć odpowiednie informacje w dokumentach.

Amazon Q jest dostępny za pośrednictwem interfejsów AWS, witryn korporacyjnych, Slack i innych aplikacji biznesowych. Pytania użytkowników nie są wykorzystywane do ulepszania modeli AI.

Amazon Q opiera się na algorytmach z repozytorium Amazon Bedrock, w tym Llama 2 z Meta i Claude 2 z Anthropic. Klienci mogą wybrać najbardziej odpowiedni model AI i zintegrować go ze swoimi danymi korporacyjnymi.

W pierwszej fazie Amazon Q jest dostępny dla usługi centrum kontaktowego Amazon Connect. Następnie zostanie zintegrowany również z innymi rozwiązaniami AWS. System uwzględnia parametry bezpieczeństwa i nie dopuszcza wrażliwych danych.

Cena Amazon Q w Connect zaczyna się od 40 dolarów za agenta miesięcznie, ale użytkownicy mogą korzystać z narzędzia za darmo do 1 marca 2024 roku.

Źródło: Amazon