Walmart przestał reklamować się w sieci społecznościowej X (Twitter) z powodu obraźliwych uwag Ilona Muska
Sieć społecznościowa X (dawniej Twitter) nadal traci reklamodawców po niedawnym skandalu. Wiadomo, że Walmart Corporation, jeden z największych pracodawców w USA, nie reklamuje się już na platformie.
Co wiadomo
Przedstawiciele Walmart powiedzieli, że firma przestała reklamować się w sieci społecznościowej X:"Nie reklamujemy się na X, ponieważ znaleźliśmy inne platformy, które lepiej docierają do naszych klientów".
Dla tych, którzy nie są wtajemniczeni, informujemy, od czego wszystko się zaczęło. Media Matters for America stwierdziło w raporcie opublikowanym kilka tygodni temu, że platforma umieszczała reklamy dużych marek, takich jak Apple, obok treści antysemickich. A potem Elon Musk poparł post użytkownika, który odniósł się do teorii spiskowej "Great Replacement". Twierdzi on, że Żydzi i lewicowcy planują etniczne i kulturowe zastąpienie białej populacji nie-białymi imigrantami, co doprowadzi do "ludobójstwa białych".
W rezultacie Company X straciła dziesiątki reklamodawców, takich jak Apple, Walt Disney i Warner Bros Discovery. Według doniesień medialnych, sieć społecznościowa może stracić do 75 milionów dolarów przychodów do końca roku z powodu skandalu.
Ilon Musk nie został jednak uspokojony i podczas niedawnego wywiadu rzucił się z inwektywami na reklamodawców, którzy zawiesili swoje reklamy, oskarżając ich o "szantaż".
Źródło: Reuters