Microsoft Kinect zwraca jako czujnik AI chmury
W ubiegłym roku Microsoft obrócił produkcję kontrolera gier Kinect, który nigdy nie stał się popularny. Ale sama technologia jest zbyt obiecująca, by po prostu ją porzucić, a podczas konferencji Build 2018 firma pokazała nowy czujnik dla programistów - Project Kinect dla Azure.
Co nowego?
Microsoft postanowił połączyć możliwości skanera 3D i usług sztucznej inteligencji platformy chmury Azure. Głębokie technologie uczenia się ułatwiają pracę z obrazami 3D i pozwalają zarządzać mniejszymi zasobami. System Kinect dla platformy Azure wyposażony jest w matrycę o rozdzielczości matrycy megapikselowej (1024x1024 pikseli), kolorowy aparat o rozdzielczości 4K i mikrofony do monitorowania dźwięku w zakresie 360 stopni. System ma wysoką wydajność energetyczną.
Za pomocą nowego urządzenia Kinect drony będą mogły poruszać się w przestrzeni, omijać przeszkody i rozpoznawać gesty rąk. Inny proponowany scenariusz - system komunikacji holograficznej, ale w praktyce wszystko zależy tylko od wyobraźni inżynierów.
Projekt Kinect dla Azure jest czwartą iteracją technologii, która zostanie wykorzystana w kolejnej wersji Microsoft HoloLens. W obecnym modelu okularów zainstalowano czujniki trzeciej generacji, a kontroler wycofany na konsolę Xbox One był drugą generacją. Oryginalny Kinect na konsolę Xbox 360 pojawił się w 2010 roku.