GE Aerospace przetestowało prototyp silnika hipersonicznego dla samolotów, bezzałogowych statków powietrznych i pocisków rakietowych.
W USA istnieje kilka firm zaangażowanych w technologię hipersoniczną. Jedną z nich jest GE Aerospace. Niedawno przetestowała ona silnik hipersoniczny dla dronów, pocisków i samolotów.
Co wiadomo
Osobliwością tego projektu jest połączenie prostego silnika odrzutowego z obrotowym silnikiem detonacyjnym. GE Aerospace twierdzi, że ten projekt, wraz z wykorzystaniem elektroniki wysokotemperaturowej, zarządzania termicznego i technologii produkcji dodatków, stworzy układ napędowy zdolny do zapewnienia szerokiego zakresu prędkości.
Wadą prostego silnika odrzutowego jest słaba wydajność przy niskich liczbach Macha. Zwiększa to zapotrzebowanie na rakietę, która pozwoli pojazdowi osiągać duże prędkości.
Jednocześnie obrotowy silnik detonacyjny jest zdolny do wydajnej pracy zarówno przy niskich, jak i wysokich prędkościach, w tym prędkościach hipersonicznych (od 6174 km/h). W ten sposób połączony układ napędowy umożliwia wykorzystanie mocnych stron obu typów silników.
Połączony układ napędowy jest bardziej niezawodny w działaniu ze względu na brak ruchomych komponentów. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, GE Aerospace wprowadzi pełnowymiarową wersję silnika w przyszłym roku.
Źródło: General Electric Aerospace