LG i dostawca komponentów motoryzacyjnych Magna prezentują moduł sterujący do samochodów przyszłości
Firma LG wraz z Magna opracowała mobilną platformę przyszłości dla samochodów, która łączy zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), autonomiczną jazdę (AD) i technologie IVI (In-Vehicle Infotainment). Platforma zapewnia elastyczne rozwiązanie dla producentów samochodów, poprawia bezpieczeństwo i zapewnia interaktywne doświadczenia dla kierowców i pasażerów. Oczekuje się, że technologia ta zostanie po raz pierwszy zastosowana w samochodach w roku modelowym 2027. Ten wspólny projekt pozwala firmom LG i Magna proaktywnie reagować na trendy rynkowe i dostarczać innowacyjne rozwiązania spełniające potrzeby klientów.
Współpraca, która rozpoczęła się w 2023 r., łączy postęp technologiczny LG i Magna, aby zapewnić lepsze wrażenia użytkownika w samochodzie. System obliczeniowy kokpitu został z powodzeniem zintegrowany w jednym chipie (SoC), który jest elastycznym i wydajnym rozwiązaniem dla producentów OEM. Pojedynczy moduł elektroniczny obsługuje wiele systemów IVI i integrację usług ADAS/AD przy mniejszej liczbie jednostek elektronicznych i kompaktowej konstrukcji. Jest to rozwiązanie odpowiednie do przejścia na pojazd definiowany programowo (SDV) i optymalizacji jego architektury elektrycznej/elektronicznej. Wprowadzenie pojedynczego modułu pozwala na interakcję w czasie rzeczywistym ze znaczną ilością danych pomiędzy różnymi usługami.
Wspólne prace obejmują również rozwój w dziedzinie interfejsu człowiek-maszyna (HMI), który umożliwia kierowcom i pasażerom intuicyjną interakcję za pośrednictwem wyświetlaczy samochodowych, cyfrowych klastrów, wyświetlaczy rzeczywistości rozszerzonej (AR-HUD) i oprogramowania działającego w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie można elastycznie dostosować do potrzeb każdego producenta samochodów w zakresie zintegrowanej komunikacji i systemów IVI.
Czym jest ADAS?
ADAS, skrót od Advanced Driver Assistance Systems, obejmuje szereg systemów technologicznych zaprojektowanych w celu poprawy bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Systemy te mogą obejmować na przykład automatyczne hamowanie awaryjne, monitorowanie martwego pola, systemy ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, adaptacyjne tempomaty i inne funkcje, które pomagają kierowcom uniknąć wypadków i zachować bezpieczeństwo na drodze. Oprócz zapewnienia bezpieczeństwa, systemy ADAS mogą również pomóc zmniejszyć obciążenie kierowcy, co jest szczególnie ważne w przypadku długich podróży lub dużego natężenia ruchu.
Czym jest jazda autonomiczna?
Jazda autonomiczna (lub zwana również jazdą zautomatyzowaną) odnosi się do wykorzystania różnych technologii i systemów w samochodach, które pozwalają im wykonywać pewne funkcje jazdy bez bezpośredniej kontroli człowieka. Jazda autonomiczna może obejmować funkcje od częściowo zautomatyzowanych systemów, takich jak pomoc w parkowaniu, po w pełni autonomiczne systemy, które mogą prowadzić niezależnie w różnych warunkach drogowych. Rozwój i wdrażanie technologii autonomicznej jazdy ma na celu poprawę bezpieczeństwa, wydajności i komfortu jazdy po drogach.
Czym jest technologia IVI?
IVI, czyli In-Vehicle Infotainment, to termin używany w branży motoryzacyjnej do opisania systemów, które łączą rozrywkę i dostarczanie informacji kierowcom i pasażerom. Systemy IVI wykorzystują interfejsy audio/wideo, ekrany dotykowe, klawiatury i inne rodzaje urządzeń do świadczenia tych usług. Systemy te mogą obejmować nawigację GPS, odtwarzanie multimediów, rozmowy telefoniczne w trybie głośnomówiącym, łączność z Internetem i wiele innych. Systemy IVI to zintegrowane systemy rozrywki i łączności znajdujące się we współczesnych samochodach, które zapewniają szeroki zakres funkcji.
O firmie Magna
Magna International jest globalnym dostawcą części samochodowych z siedzibą w Aurora, Ontario, Kanada. Firma posiada 342 zakłady produkcyjne i 91 centrów rozwoju, inżynierii i sprzedaży w 27 krajach. Magna jest największym dostawcą części samochodowych w Ameryce Północnej i trzecim co do wielkości na świecie. Firma opracowuje systemy i technologie bezpieczeństwa dla samochodów, w tym inteligentne mobilne systemy siedzeń, zderzaki, systemy wspomagania kierowcy, systemy wykrywania martwego pola i systemy ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu. Zatrudnia ponad 158 000 pracowników i dzieli się z nimi 10% swoich zysków przed opodatkowaniem.
Źródło: LG