Amnezja na dobre: reżyser gry Dragon's Dogma II zapewnia, że nie trzeba grać w pierwszą część, aby zrozumieć fabułę nowej gry

Autor: Anton Kratiuk | 17.01.2024, 13:26

Premiera ambitnej gry fabularnej Dragon's Dogma II zbliża się wielkimi krokami.

Od premiery pierwowzoru minęło już 12 lat. Warto zauważyć, że pierwsza część nie była zbyt popularna, więc wielu graczy może odmówić zapoznania się z Dragon's Dogma II z obawy, że jej niuanse będą niezrozumiałe.

Capcom aktywnie promuje projekt i wypuszcza wiele kolorowych zwiastunów, ale reżyser gry Hideaki Itsuno postanowił osobiście skomentować związek między pierwszą a drugą grą.

Co wiadomo

Deweloper podkreślił, że sequel rzeczywiście jest pod wieloma względami powiązany z pierwszą częścią i wykorzystuje jej fabułę oraz niektóre elementy jako podstawę narracji, a fani gry z 2012 roku znajdą w Dragon's Dogma II wiele ciekawych nawiązań.

Hideaki Itsuno podkreślił jednak, że gracze nie powinni odmawiać zapoznania się z nową częścią RPG tylko dlatego, że nie przeszli oryginału. Twórca gry powiedział, że jego zespół wziął to pod uwagę i zdecydował się na zastosowanie dość banalnej techniki narracyjnej w postaci amnezji bohatera, która pozwoli otaczającym go postaciom opowiedzieć protagoniście (i jednocześnie graczowi) wszystkie ważne momenty z przeszłości.

Kiedy się spodziewać

Dragon's Dogma 2 ukaże się 22 marca 2024 roku na PC, PS5 i Xbox Series.

Wymagania systemowe gry RPG Dragon's Dogma II są już znane.

Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej

Dziennikarze IGN pokazali gameplay z Dragon's Dogma 2 dla postaci nowej klasy Trickster - Master of Illusions.

Twórcy Dragon's Dogma 2 opowiedzieli o Sfinksie, ważnej postaci w świecie gry.

Źródło: Games radar