Microsoft ogłosił masową falę zwolnień: 1900 pracowników Xbox, Activision Blizzard, ZeniMax i Bethesda straci pracę
Fala zwolnień, która dotknęła całą branżę gier i IT, dotarła do Microsoft Corporation.
Co wiadomo
Wiodące światowe media donoszą, że Microsoft zdecydował się zwolnić 1900 pracowników swoich wewnętrznych studiów gier. Cięcia dotkną takie zespoły jak Xbox, Activision Blizzard, ZeniMax, Bethesda i inne - to 8% całego personelu Microsoft Gaming.
Redakcja IGN otrzymała wiadomość od szefa Microsoft Gaming, Phila Spencera, wyjaśniającą powody tej decyzji:
Minęły nieco ponad trzy miesiące, odkąd zespoły Activision, Blizzard i King dołączyły do Microsoftu. W 2024 r. zespół kierowniczy Microsoft Gaming i Activision Blizzard jest zaangażowany w dostosowanie strategii i planu wdrożenia do zrównoważonej struktury kosztów, która będzie wspierać wszystkie nasze rozwijające się firmy. Wspólnie ustaliliśmy priorytety, zidentyfikowaliśmy obszary pokrywające się i upewniliśmy się, że wszyscy jesteśmy przygotowani na najlepsze możliwości rozwoju.
W ramach tego procesu podjęliśmy bolesną decyzję o zmniejszeniu zatrudnienia w dziale gier o około 1900 stanowisk z łącznej liczby 22 000 pracowników. Wraz z zespołem kierowniczym ds. gier jesteśmy zobowiązani do przeprowadzenia tego procesu w możliwie najbardziej przemyślany sposób. Osoby, na które cięcia mają bezpośredni wpływ, odegrały kluczową rolę w sukcesie zespołów Activision Blizzard, ZeniMax i Xbox i powinny być dumne ze wszystkiego, co tutaj osiągnęły. Jesteśmy wdzięczni za kreatywność, pasję i poświęcenie, które wnieśli do naszych gier, naszych graczy i naszych współpracowników.
Zapewnimy pełne wsparcie osobom dotkniętym zmianami, w tym odprawy zgodnie z lokalnymi przepisami prawa pracy. Osoby, których role ulegną zmianie, zostaną o tym powiadomione i prosimy, aby traktowały odchodzących kolegów z szacunkiem i współczuciem, które są zgodne z naszymi wartościami.
Patrząc w przyszłość, będziemy nadal inwestować w obszary, które będą rozwijać naszą działalność i wspierać naszą strategię dostarczania większej liczby gier większej liczbie graczy na całym świecie. Chociaż jest to trudny czas dla naszego zespołu, jestem bardziej niż kiedykolwiek przekonany o waszej zdolności do tworzenia i rozwijania gier, historii i światów, które łączą graczy.
Źródło: IGN