Historyczne lokacje, mityczne potwory i brak generowania proceduralnego: twórcy Titan Quest 2 opowiedzieli o tworzeniu świata gry
Titan Quest 2 - bezpośrednia kontynuacja kultowego action-RPG z 2006 roku - został zapowiedziany w sierpniu 2023 roku i towarzyszył mu jedynie kinowy zwiastun, który choć widowiskowy, nie zdradzał żadnych szczegółów na temat rozgrywki.
W końcu deweloperzy z THQ Nordic i studia Grimlore Games (autor SpellForce 3) zaczęli dzielić się informacjami na temat Titan Quest 2.
Co już wiadomo
Naswoim blogu projektanci gry Grimlore Games opublikowali post o stworzeniu autentycznego i klimatycznego świata starożytnej Grecji, który zamieszkują dzielni wojownicy i potwory z mitów i legend.
Deweloperzy stwierdzili, że starają się stworzyć jak najbardziej wiarygodny świat gry, pomimo faktu, że Titan Quest 2 zawiera ogromną liczbę elementów i motywów fantasy.
Projektanci gry przeanalizowali styl wizualny pierwszej części Titan Quest i zwrócili się do źródeł historycznych w poszukiwaniu inspiracji i dokładnych punktów odniesienia. Pomogła im również analiza starożytnej greckiej architektury, co potwierdzają opublikowane grafiki koncepcyjne.
Dzięki szczegółowemu podejściu do tworzenia świata Titan Quest 2, Sparta, Mysinia i inne majestatyczne miasta będą wyglądać zarówno realistycznie, jak i nieco przesadnie majestatycznie, ponieważ gra w dużej mierze opiera się na mitologii.
Projektanci gry podkreślili, że nie używają narzędzi do generowania proceduralnego do tworzenia lokacji, ponieważ chcą mieć pewność, że każda lokacja w grze spełnia wysokie standardy jakości i zainteresuje graczy.
Przy okazji, wiele lokacji nie będzie automatycznie oznaczanych na mapie, by zachęcić graczy do samodzielnego odkrywania Grecji.
Deweloperzy pokazali dwa zrzuty ekranu z Titan Quest 2, które, jak zauważamy, wyglądają klimatycznie.
Kiedy czekać?
Data premiery Titan Quest II nie jest jeszcze znana, ale podano, że gra będzie dostępna na PC, PlayStation 5 i Xbox Series.
Źródło: Steam