Technologia Automatic Super Resolution - analog DLSS i FSR - została wykryta w testowej wersji systemu Windows 11

Autor: Anton Kratiuk | 12.02.2024, 15:59

Branża gier kontynuuje trend opracowywania technologii antyaliasingu w celu poprawy wydajności bez konieczności obniżania jakości grafiki i modernizacji podzespołów komputera.

Swoje analogi wprowadziły już Nvidia (DLSS), AMD (FSR) i Intel (XeSS).

Prawdopodobnie Microsoft Corporation wkrótce wprowadzi podobną technologię.

Co wiadomo

Wiadomo, że odpowiednie prace zostały przeprowadzone w Microsoft kilka lat temu.

W testowej wersji Windows 11 znaleziono opcję Automatic Super Resolution (ASP), która ma być podobna do DLSS i będzie automatycznie poprawiać obraz w grach przy użyciu sztucznej inteligencji bez dodatkowego obciążenia systemu komputerowego.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy Automatic Super Resolution (ASP) zostanie oficjalnie uruchomiona i czy technologia ta otrzyma inną nazwę. Pojawiły się plotki, że technologia antyaliasingu będzie dostępna nie tylko na PC, ale również na konsolach z serii Xbox (na chwilę obecną nie znaleziono potwierdzenia tej informacji).

Źródło: The Verge