Resident Evil i Monster Hunter to najbardziej udane franczyzy Capcom: japońska firma zaktualizowała dane dotyczące sprzedaży swoich "platynowych" gier

Autor: Anton Kratiuk | 13.02.2024, 19:59

Capcom zaktualizował wyniki sprzedaży swoich "platynowych" gier.

Co wiadomo

Na dzień 31 grudnia 2023 r. sprzedaż serii Resident Evil wyniosła 154 miliony egzemplarzy, co oznacza wzrost o 4 miliony w porównaniu z 30 września.

Najpopularniejsze gry z serii to:

  • Resident Evil 4 remake - w ciągu 3 miesięcy kupiło go 1 mln osób, a łączna sprzedaż (od marca 2023 r.) wyniosła 6,4 mln egzemplarzy;
  • Resident Evil 2 remake - 500 tys. kopii sprzedanych w ciągu 3 miesięcy, łącznie 13,6 mln od 2019 r;
  • Resident Evil Village - 600 tys. kopii w trzy miesiące i 9,3 mln sprzedanych egzemplarzy od premiery w 2021 roku.

Według świeżych informacji sprzedaż Street Fighter 6 przekroczyła już 3 miliony egzemplarzy, ale na dzień 31 grudnia liczba ta wynosiła 2,9 miliona egzemplarzy. Od września do grudnia sprzedano 500 tysięcy egzemplarzy bijatyki.

Nakład Monster Hunter World: Iceborne osiągnął 11,6 mln egzemplarzy, a przez 3 miesiące grę kupiło 900 tys. osób.

Najbardziej udane franczyzy Capcomu:

  • Dragon's Dogma - 8,4 mln (+500 tys. w 3 miesiące);
  • Monster Hunter - 97 mln (+2 mln przez 3 miesiące);
  • Street Fighter - 53 miliony (+1 milion w ciągu 3 miesięcy);
  • Resident Evil - 154 mln (+4 mln w ciągu 3 miesięcy);
  • Ghost n' Goblins - 4,5 mln (+100 tys. w ciągu 3 miesięcy).

Źródło: Capcom