EGS podsumował rok: 270 milionów aktywnych użytkowników, którzy wydali w sklepie prawie 1 miliard dolarów.

Autor: Anton Kratiuk | 17.02.2024, 14:17

Epic Games Store podsumowało rok 2023 i podzieliło się kilkoma interesującymi statystykami.

Co wiadomo

W 2023 r. liczba użytkowników EGS wzrosła do 270 mln, z 36,1 mln aktywnych użytkowników dziennie i 75 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.

Popularność EGS rośnie również dzięki cotygodniowym prezentom. W ubiegłym roku sklep rozdał 86 gier o wartości 2000 dolarów na użytkownika. Łącznie aktywowano 580 milionów kopii darmowych gier.

W 2023 roku katalog gier EGS znacznie się powiększył, a wydawcy i deweloperzy dodali 1300 nowych projektów. Epic Games Store oferuje obecnie ponad 2900 gier, co stanowi wzrost o 88% od 2022 roku.

Użytkownicy wydali 950 milionów dolarów na gry w ubiegłym roku, co stanowi wzrost o 16% w porównaniu z 2022 rokiem.

EGS wymieniło najpopularniejsze gry 2023 roku. Lista została podzielona na trzy kategorie:

Mityczne:

  • Fortnite
  • Genshin Impact
  • Rocket League
  • Dead Island 2
  • Grand Theft Auto V

Legendary:

  • Hogwarts Legacy
  • Alan Wake 2
  • Władca Pierścieni: Powrót do Morii
  • Red Dead Redemption 2
  • FIFA 23

Epic:

  • EA SPORTS FC 24
  • Dying Light
  • Assassin's Creed Mirage
  • STAR WARS Jedi: Survivor
  • Dead by Daylight
  • Cyberpunk 2077
  • Honkai: Star Rail
  • Fall Guys
  • Destiny 2
  • Sid Meier's Civilisation VI

Źródło: Epic Games Store