FTC nakłada na Avast grzywnę w wysokości 16,5 miliona dolarów za sprzedaż danych użytkowników reklamodawcom
Co wiemy.
Federalna Komisja Handlu (FTC) ukarała firmę Avast grzywną w wysokości 16,5 miliona dolarów za sprzedaż reklamodawcom danych dotyczących przeglądania stron internetowych przez użytkowników. Firma Avast nie była usatysfakcjonowana grzywną i potwierdziła swoje zaangażowanie w ochronę prywatności użytkowników.
FTC twierdzi, że Avast zbierał dane klientów za pośrednictwem swojego oprogramowania antywirusowego i rozszerzeń przeglądarki, obiecując prywatność, ale jednocześnie sprzedawał te dane stronom trzecim bez wiedzy i zgody użytkowników. Informacje gromadzone przez Avast obejmowały przekonania religijne, kwestie zdrowotne, preferencje polityczne i inne dane osobowe.
Avast jest zaangażowany w rozwiązanie tej sprawy i dalszą obsługę milionów klientów na całym świecie.
Źródło: TechSpot