FTC nakłada na Avast grzywnę w wysokości 16,5 miliona dolarów za sprzedaż danych użytkowników reklamodawcom

Autor: Nastya Bobkova | 23.02.2024, 17:42

Co wiemy.

Federalna Komisja Handlu (FTC) ukarała firmę Avast grzywną w wysokości 16,5 miliona dolarów za sprzedaż reklamodawcom danych dotyczących przeglądania stron internetowych przez użytkowników. Firma Avast nie była usatysfakcjonowana grzywną i potwierdziła swoje zaangażowanie w ochronę prywatności użytkowników.

FTC twierdzi, że Avast zbierał dane klientów za pośrednictwem swojego oprogramowania antywirusowego i rozszerzeń przeglądarki, obiecując prywatność, ale jednocześnie sprzedawał te dane stronom trzecim bez wiedzy i zgody użytkowników. Informacje gromadzone przez Avast obejmowały przekonania religijne, kwestie zdrowotne, preferencje polityczne i inne dane osobowe.

Avast jest zaangażowany w rozwiązanie tej sprawy i dalszą obsługę milionów klientów na całym świecie.

Źródło: TechSpot