Meta wdraża zaawansowaną sztuczną inteligencję, aby ulepszyć rekomendacje wideo na Facebooku

Autor: Bohdan Kaminskyi | 07.03.2024, 22:07

Brett Jordan/Unsplash

Meta zamierza wykorzystywać zaawansowane algorytmy oparte na sztucznej inteligencji do polecania filmów wideo w Kołowrotkach Facebooka, Grupach i głównym kanale wiadomości. Zostało to ogłoszone przez szefa sieci społecznościowej Toma Alisona (Tom Alison).

Co wiadomo

Według Alisona, Meta przeniosła już krótką usługę wideo Reels, która konkuruje z TikTok, do nowego systemu rekomendacji opartego na sztucznej inteligencji. Wydłużyło to czas oglądania wideo o około 8-10 procent.

"Nowa architektura modelu uczy się na podstawie danych znacznie wydajniej niż poprzednia generacja. To dobry znak, że jesteśmy na dobrej drodze" - zauważył Allison.

Wcześniej Facebook używał różnych algorytmów rekomendacji dla Reels, Grup i głównego News Feeda. Jednak po pozytywnych wynikach Reels, firma zdecydowała się wdrożyć jeden silnik AI dla całego systemu wideo sieci społecznościowej.

"Pracujemy nad wykorzystaniem jednego modelu sztucznej inteligencji dla całego naszego ekosystemu wideo, w tym kanału informacyjnego. Dzięki temu rekomendacje będą bardziej trafne i poprawi się szybkość reakcji " - wyjaśnił CEO Facebooka.

Przejście na algorytmy AI w różnych produktach Meta jest częścią nowej strategii AI po przełomie ChatGPT pod koniec 2022 roku. Firma wydaje miliardy na zakup potężnych procesorów graficznych do trenowania modeli.

Źródło: Engadget