Sztuczna inteligencja w szkołach: Nauczyciele używają ChatGPT do oceniania prac
Rośnie wykorzystanie sztucznej inteligencji w ocenie szkolnej.
Co wiemy.
W znaczącym kroku w kierunku usankcjonowanego wykorzystania sztucznej inteligencji w szkołach, niektórzy nauczyciele w klasach 3-12 korzystają obecnie z narzędzia oceny opartego na ChatGPT o nazwie Writable.
Writable umożliwia nauczycielom przesyłanie prac uczniów do analizy przez ChatGPT, który następnie dostarcza komentarze i obserwacje. Podczas gdy zautomatyzowana ocena może zwolnić czas nauczycieli, istnieją próby podkreślenia jej wad, takich jak możliwość zmniejszenia wartości indywidualnej informacji zwrotnej i prywatności danych. Ponadto istnieje ryzyko, że sztuczna inteligencja może popełniać błędy i źle interpretować pracę uczniów.
Inne grupy osób twierdzą, że wykorzystanie sztucznej inteligencji w edukacji może mieć swoje zalety. Mówią, że pomaga nauczycielom mieć więcej czasu na bardziej interesujące rzeczy w klasie. Narzędzia takie jak Writable twierdzą, że ułatwiają życie nauczycielom i sprawiają, że nauka jest bardziej elastyczna. Niektórzy rodzice nie są jednak pewni, czy wykorzystywanie sztucznej inteligencji do oceny wyników uczniów jest dobrym pomysłem.
Firmy, takie jak McGraw Hill, również opracowują podobne narzędzia dla nauczycieli.
Źródło: Axios