Szef Electronic Arts jest przekonany, że wykorzystanie sztucznej inteligencji odegra ogromną rolę w tworzeniu gier
Wiele firm pracuje nad wprowadzeniem sztucznej inteligencji i sieci neuronowych do procesu produkcji gier wideo. I oczywiście Electronic Arts nie mogło ominąć tego trendu.
Co już wiadomo
Dyrektor generalny EA Andrew Wilson przemawiał na konferencji Morgan Stanley Technology, Media & Telecom, gdzie powiedział, że jego firma widzi ogromny potencjał w wykorzystaniu sztucznej inteligencji.
Według Wilsona, wykorzystanie sztucznej inteligencji może przyspieszyć i uprościć tworzenie gier o 30 procent. Jako przykład podał historię rozwoju symulatora piłki nożnej EA Sports FC 24: według niego stworzenie wypełnionego stadionu zajmowało 6 miesięcy, podczas gdy w zeszłym roku deweloperzy mieli sześć tygodni, a Wilson jest pewien, że okres ten można skrócić do sześciu dni.
W swoim wystąpieniu szef EA poruszył nie tylko kwestię rozwoju gier z pomocą sztucznej inteligencji, ale także ich monetyzacji. Wilson jest przekonany, że najnowsza technologia pomoże znacznie zwiększyć przychody firmy, dostarczając graczom ukierunkowane i spersonalizowane treści, za które będą skłonni zapłacić.
Andrew Wilson jest entuzjastycznie nastawiony do rozwoju sztucznej inteligencji, a Electronic Arts będzie nadal inwestować i rozwijać jej możliwości, jednak na chwilę obecną technologia ta znajduje się we wczesnej fazie rozwoju.
Źródło: TechRaptor