Były dyrektor generalny Sony Interactive twierdzi, że wyłączność jest szkodliwa dla branży gier wideo
Sean Leyden mówił o potrzebie poszerzania rynków i otwierania się na nowych graczy w ciągle zmieniającym się świecie gier.
Co wiemy
Według Leydena koszt stworzenia "gry AAA" przekracza 200 milionów dolarów, więc ograniczenie dostępności gry tylko do jednej platformy jest strategicznie niekorzystne. Zauważył, że wyłączność ogranicza dostępny rynek dla wydawców, zwłaszcza w czasach, gdy wiele gier jest oferowanych w ramach usług na żywo lub w trybie free-to-play.
W przeszłości gracze byli często ograniczeni do jednej konkretnej platformy lub typu urządzenia, na którym mogli grać w gry, ale obecnie wykazują większą elastyczność i chęć dostępu do gier na różne sposoby, co może obejmować nie tylko tradycyjne konsole, ale także komputery osobiste, urządzenia mobilne i inne platformy. Leyden uważa, że firmy produkujące konsole muszą dostosować się do tych zmian.
Wspólne inicjatywy Sony i Microsoftu mające na celu wprowadzenie ekskluzywnych gier na różne platformy wskazują na nowe podejście w branży gier wideo. Oznacza to, że gracze mogą grać w swoje ulubione gry niezależnie od wyboru konsoli lub platformy, co przyczynia się do większej otwartości i dostępności. Nawet w sektorze mobilnym zachodzą zmiany, ponieważ strategie stosowane przez Apple w celu kontrolowania platformy mogą zostać zrewidowane ze względu na możliwą interwencję rządu lub presję ze strony konsumentów.
Źródło: TechSpot