Google bezpośrednio konkuruje ze Steam i Epic, oferując własne gry na PC

Autor: Vlad Cherevko | 12.03.2024, 23:18

Google rozszerza swój katalog własnych gier na PC, otwierając publikację dla zainteresowanych deweloperów. Zostało to ujawnione podczas corocznego szczytu Google Game Developers Summit.

Co wiadomo

Firma uruchomiła Google Play Games na PC w 2022 roku. Około dwa lata później firma ogłosiła rozszerzenie swojego katalogu o więcej własnych gier na PC.

W tym momencie można już instalować i grać w niektóre natywne gry dla systemu Windows za pośrednictwem Play Games for PC, wybranych partnerów, z którymi współpracuje Google. Należą do nich takie gry jak Lineage2M, Odin: Valhalla Rising, Genshin Impact i Dragonheir: Silent Gods.

Google chce rozszerzyć liczbę własnych gier, otwierając publikację z grami dla wszystkich zainteresowanych deweloperów. Firma nie ogłosiła ram czasowych, ale deweloperzy mogą już teraz wykazać swoje zainteresowanie.

Podczas gdy natywne gry na PC można łatwo uzyskać na uznanych platformach, takich jak Steam lub Epic, Google chce skusić użytkownika ściślejszą integracją z kontem Google. Pozwala to na korzystanie z metod płatności i kredytów w Sklepie Play oraz daje dostęp do treści Play Pass na PC. Pozwala to również na ściślejszą integrację między platformami mobilnymi i stacjonarnymi.

Ponadto Google ogłosiło kilka innowacji istotnych dla urządzeń mobilnych. W szczególności reklamy Google AdMob mogą stać się ważniejszą częścią gier dzięki nowym, wciągającym reklamom. Google twierdzi, że "wydawcy będą mogli na nowo wyobrazić sobie wrażenia reklamowe w grze i wyświetlać reklamy, które naturalnie pasują do środowiska gry". Działa to w różnych gatunkach gier, z wieloma opcjami umieszczania, takimi jak przerwy między poziomami, postęp poziomów i inne.

Źródło: Android Police