DeepMind zaprezentował agenta AI zdolnego do wykonywania zadań w nieznanych grach 3D

Autor: Bohdan Kaminskyi | 14.03.2024, 18:01

Google DeepMind

Google DeepMind zademonstrowało nowego agenta sztucznej inteligencji o nazwie SIMA (Scalable Instructable Multiworld Agent), który może rozumieć i wykonywać zadania w grach 3D w oparciu o instrukcje w języku naturalnym.

Co wiadomo

Nowe opracowanie DeepMind jest pierwszym, które pokazuje zdolność sztucznej inteligencji do wykonywania poleceń w szerokim zakresie światów gier i środowisk, z którymi wcześniej nie miała do czynienia. Do treningu SIMA wykorzystano dziewięć komercyjnych gier, w tym No Man's Sky, Teardown, Valheim i Goat Simulator 3.

Badacze zarejestrowali działania graczy na klawiaturze i myszy, aby wyszkolić SIMA do odbierania instrukcji w języku naturalnym i odpowiedniego sterowania postacią w grze. Agent może wykonywać zadania o różnym poziomie złożoności, od nawigacji po interakcję z obiektami i interfejsem użytkownika.


Proces szkolenia modelu sztucznej inteligencji SIMA

W testach SIMA zademonstrowała swoją zdolność do skutecznego uogólniania swojego doświadczenia w niektórych grach na inne nieznane środowiska. Jej wydajność w nieznanych grach była prawie taka sama jak agenta wyszkolonego specjalnie w tych grach.


Wyniki testów modelu sztucznej inteligencji SIMA

Jednak instrukcje językowe od użytkownika są niezbędne, aby SIMA działała optymalnie. Bez nich agent działał niespójnie i chaotycznie.

DeepMind dostrzega ogromny potencjał w tworzeniu uniwersalnych, sterowanych językiem agentów AI opartych na SIMA. W przyszłości firma spodziewa się opracować systemy, które mogą bezpiecznie wykonywać szeroki zakres zadań w oparciu o ludzkie instrukcje w środowiskach wirtualnych i rzeczywistych.

Źródło: Engadget