Stabilne 4K przy 60 klatkach na sekundę: osoba mająca dostęp do informacji poufnych ujawniła możliwości nowej technologii skalowania PSSR, która zadebiutuje na PlayStation 5 Pro.

Autor: Anton Kratiuk | 18.03.2024, 21:42

Insiderzy Tom Henderson i Moore's Law Is Dead aktywnie dzielą się szczegółami technicznymi konsoli pośredniej generacji PlayStation 5 Pro.

Kilka dni temu serwis Moore 's Law Is Dead jako pierwszy poinformował, że Sony zastąpi w nowym urządzeniu technologię skalowania obrazu AMD FSR 2 własną, analogową PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling), co zapewni wzrost wydajności i jakości grafiki.

Dziś Tom Henderson rozszerzył swoje informacje.

Co wiadomo

Według źródeł Hendersona, technologia PSSR pozwoli na uruchamianie gier w następujących konfiguracjach:

  • na PS5 Pro: w rozdzielczości 4K przy 60 fps lub 8K przy 30 fps;
  • na konsoli nowej generacji (PS6): w rozdzielczości 4K przy 120 fps lub 8K przy 60 fps.

W wewnętrznej dokumentacji dla deweloperów i partnerów Sony podaje następujące przykłady trybów PS5 Pro:

Gra 1:

  • PS5 Base - tryb wydajności (1080p przy 60 fps) lub tryb jakości (1800p przy 30 fps);
  • PS5 Pro - 1440p przy 60 fps (przy użyciu PSSR).

Gra 2:

  • PS5 base - 60 kl/s bez ray tracingu;
  • PS5 Pro - 60 kl/s z ray tracingiem.

Jak widać po tych danych, Sony zamierza znacznie zwiększyć wydajność swojej platformy do gier, aby zapewnić użytkownikom lepsze wrażenia nawet w najbardziej wymagających grach.

Najprawdopodobniej PlayStation 5 Pro będzie "poligonem doświadczalnym" dla technologii PSSR, która tak naprawdę ujawni się dopiero na konsoli nowej generacji.

Kiedy czekać

Insiderzy i analitycy są zgodni, że sprzedaż konsoli PlayStation 5 Pro rozpocznie się na krótko przed świętami Bożego Narodzenia.

Źródło: Insider Gaming