Stany Zjednoczone testują sztuczną inteligencję, aby pomóc w imigracji, handlu ludźmi i pomocy w przypadku katastrof
Amerykański Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego (DHS) uruchamia trzy programy pilotażowe o wartości 5 mln USD, aby wprowadzić sztuczną inteligencję do swoich agencji. W projekcie uczestniczą firmy OpenAI, Anthropic i Meta.
Co wiadomo
W ramach programów pilotażowych Federalna Agencja Zarządzania Kryzysowego (FEMA) wykorzysta generatywną sztuczną inteligencję do optymalizacji planowania reagowania na katastrofy. Immigration and Customs Enforcement (ICE) wykorzysta duże modele językowe, aby przyspieszyć przeszukiwanie baz danych podczas dochodzenia w sprawie wykorzystywania dzieci, handlu ludźmi i handlu narkotykami.
US Citizenship and Immigration Services (USCIS) wykorzysta chatboty oparte na sztucznej inteligencji do szkolenia funkcjonariuszy, którzy przeprowadzają rozmowy z osobami ubiegającymi się o azyl. Według New York Times, agenci USCIS będą mogli przeprowadzać pozorowane rozmowy kwalifikacyjne z botami AI.
DHS powiedział, że wykorzystanie sztucznej inteligencji zwiększy wykrywalność sieci przestępczych związanych z dystrybucją fentanylu i poprawi identyfikację przestępców i ofiar wykorzystywania dzieci.
Agencja tworzy grupę zadaniową składającą się z co najmniej 50 specjalistów w celu koordynowania projektów AI. Zatrudnienie wykwalifikowanego personelu nie jest jednak jedynym wyzwaniem. DHS napotkało wcześniej trudności ze sztuczną inteligencją, w tym przypadki oszustw przez generowane przez sztuczną inteligencję deepfakes.
Niektóre działy DHS, takie jak Służba Celna i Ochrona Granic, już wykorzystują systemy AI do nadzoru granic. Nowe programy pilotażowe będą jednak pierwszym wykorzystaniem dużych modeli językowych na dużą skalę w kraju. DHS planuje przedstawić wyniki eksperymentów do końca 2024 roku.
Źródło: The Verge