Spotify testuje nową funkcjonalność. Platforma pracuje nad edukacyjnym formatem wideo

Autor: Viktor Tsyrfa | 25.03.2024, 12:25

Spotify w Wielkiej Brytanii uruchomiło testowo funkcję edukacyjnego wideo. Zgodnie z komunikatem prasowym firmy, około połowa użytkowników premium słucha podcastów edukacyjnych lub tematycznych, więc postanowili spróbować rozszerzyć tę funkcjonalność.

Obecnie nowa kategoria treści jest dostępna zarówno w aplikacji mobilnej, jak i stacjonarnej, ale tylko dla użytkowników z Wielkiej Brytanii. Obecnie dostępne są cztery kategorie treści: tworzenie muzyki, kreatywność, kursy biznesowe i zdrowy styl życia.

Treści dystrybuowane są w modelu freemium - pierwsze dwie lekcje wideo będą dostępne za darmo, a za dostęp do pełnego kursu trzeba będzie zapłacić. Być może w przyszłości Spotify wprowadzi osobną subskrypcję lub tak zwaną "Super Premium". Lekcji wideo można również słuchać przy wyłączonym ekranie jako podcast. Autorzy kursów będą mogli dołączać do nich dodatkowe treści, takie jak pliki pdf.

Co ciekawe, Spotify omija wbudowane systemy płatności Apple i Google na platformach mobilnych. Wynika to z wysokiej prowizji przy korzystaniu z ich systemów płatności. Na Androidzie wykorzystywany jest przycisk, który wysyła wiadomość e-mail z linkiem do płatności za lekcje wideo, podczas gdy na iOS umowa zabrania korzystania z linków do usług płatniczych innych firm, więc użytkownik musi zgadywać, aby znaleźć adres płatności courses.spotify.com/home.

Źródło: The Verge