Twórca BioShock, Ken Levine, ujawnił szczegóły swojego nowego projektu Judas
Przez ponad półtora roku nowa gra Judas od słynnego projektanta gier, autora BioShock, Kena Levine'a (Ken Levine) pozostawała bez żadnych szczegółów. Ale w końcu deweloper ujaw nił kilka interesujących szczegółów na temat gry.
Ken Levine rozmawiał z dziennikarzem IGN Ryanem McCaffreyem i słynnym showmanem Geoffem Keighleyem.
Projektant gry zaprosił ich do biura studia Ghost Story Games w Bostonie, gdzie nie tylko opowiadał o Judas, ale także dał im możliwość zagrania w sześć godzin wczesnej wersji projektu.
Co wiadomo
Od momentu, w którym Judas został po raz pierwszy ujawniony, gracze natychmiast zauważyli, że gra jest podobna do BioShock i, jak się okazuje, wrażenie to nie było błędne. Gracze oczekują tej samej złożonej i fabularnej strzelanki z elementami immersyjnego symulatora.
Wydarzenia w Judas rozgrywać się będą na ogromnym statku kosmicznym Mayflower, który zmierza w kierunku planety Proxima Centauri. W wyniku pewnego incydentu wszyscy pasażerowie statku, w tym główny bohater Judasz, zostają zabici. Bohaterka zostaje następnie wydrukowana na drukarce biologicznej i znajduje się w otoczeniu robotów, które symulują zachowanie i wygląd pasażerów. Roboty stają się agresywne, gdy bohaterka próbuje udowodnić im, że są maszynami, a nie żywymi ludźmi, ponieważ same nie zdają sobie z tego sprawy.
Zachowaniem przywódców robotów Mayflower rządzi system podobny do technologii Nemesis z gry Śródziemie: Cień. Postacie mają zmieniające się linie, lokacje, zadania i wzajemne powiązania, a wszystko to w zależności od tego, jak gracz wchodzi z nimi w interakcję i czyje zadania wykonuje.
W przeciwieństwie do BioShock, Judas będzie miał nieliniową narrację, którą Ken Levine zwięźle scharakteryzował jako narracyjne LEGO. W zależności od działań gracza, nastawienie postaci do Judasza będzie się zmieniać, co z kolei doprowadzi do zmian w fabule gry.
Głównym celem Judasza jest uratowanie statku Mayflower przed katastrofą, ale to, jak zakończy się historia, zależy tylko od gracza.
Rozgrywka
Pod względem rozgrywki Judas bardzo przypomina BioShock: gracz będzie miał do dyspozycji kilka rodzajów broni palnej i osobliwe zdolności magiczne, które przypominają plazmidy z ostatniej gry Levina.
Gracze znajdą się w przestronnych, półotwartych lokacjach, które zapewniają ogromną liczbę sposobów na rozwiązanie problemu, a deweloperzy nie wskażą ci właściwej drogi do osiągnięcia celu.
Judas wykorzystuje elementy roguelike: po każdej śmierci bohaterka może ulepszać siebie i swoje umiejętności, a także środowisko na statku zmienia się w pewien sposób.
Kiedy czekać
Ken Levine nie ujawnił daty premiery Judas. Gra będzie dostępna na PC, PS5 i Xbox Series.
Źródło: IGN