Twórca BioShock, Ken Levine, ujawnił szczegóły swojego nowego projektu Judas

Autor: Anton Kratiuk | 27.03.2024, 12:07

Przez ponad półtora roku nowa gra Judas od słynnego projektanta gier, autora BioShock, Kena Levine'a (Ken Levine) pozostawała bez żadnych szczegółów. Ale w końcu deweloper ujaw nił kilka interesujących szczegółów na temat gry.

Ken Levine rozmawiał z dziennikarzem IGN Ryanem McCaffreyem i słynnym showmanem Geoffem Keighleyem.

Projektant gry zaprosił ich do biura studia Ghost Story Games w Bostonie, gdzie nie tylko opowiadał o Judas, ale także dał im możliwość zagrania w sześć godzin wczesnej wersji projektu.

Co wiadomo

Od momentu, w którym Judas został po raz pierwszy ujawniony, gracze natychmiast zauważyli, że gra jest podobna do BioShock i, jak się okazuje, wrażenie to nie było błędne. Gracze oczekują tej samej złożonej i fabularnej strzelanki z elementami immersyjnego symulatora.

Wydarzenia w Judas rozgrywać się będą na ogromnym statku kosmicznym Mayflower, który zmierza w kierunku planety Proxima Centauri. W wyniku pewnego incydentu wszyscy pasażerowie statku, w tym główny bohater Judasz, zostają zabici. Bohaterka zostaje następnie wydrukowana na drukarce biologicznej i znajduje się w otoczeniu robotów, które symulują zachowanie i wygląd pasażerów. Roboty stają się agresywne, gdy bohaterka próbuje udowodnić im, że są maszynami, a nie żywymi ludźmi, ponieważ same nie zdają sobie z tego sprawy.

Zachowaniem przywódców robotów Mayflower rządzi system podobny do technologii Nemesis z gry Śródziemie: Cień. Postacie mają zmieniające się linie, lokacje, zadania i wzajemne powiązania, a wszystko to w zależności od tego, jak gracz wchodzi z nimi w interakcję i czyje zadania wykonuje.

W przeciwieństwie do BioShock, Judas będzie miał nieliniową narrację, którą Ken Levine zwięźle scharakteryzował jako narracyjne LEGO. W zależności od działań gracza, nastawienie postaci do Judasza będzie się zmieniać, co z kolei doprowadzi do zmian w fabule gry.

Głównym celem Judasza jest uratowanie statku Mayflower przed katastrofą, ale to, jak zakończy się historia, zależy tylko od gracza.

Rozgrywka

Pod względem rozgrywki Judas bardzo przypomina BioShock: gracz będzie miał do dyspozycji kilka rodzajów broni palnej i osobliwe zdolności magiczne, które przypominają plazmidy z ostatniej gry Levina.

Gracze znajdą się w przestronnych, półotwartych lokacjach, które zapewniają ogromną liczbę sposobów na rozwiązanie problemu, a deweloperzy nie wskażą ci właściwej drogi do osiągnięcia celu.

Judas wykorzystuje elementy roguelike: po każdej śmierci bohaterka może ulepszać siebie i swoje umiejętności, a także środowisko na statku zmienia się w pewien sposób.

Kiedy czekać

Ken Levine nie ujawnił daty premiery Judas. Gra będzie dostępna na PC, PS5 i Xbox Series.

Źródło: IGN