Giganci technologiczni nakazali oznaczanie treści generowanych przez sztuczną inteligencję przed wyborami w UE

Autor: Bohdan Kaminskyi | 27.03.2024, 19:39

ALEXANDRE LALLEMAND/Unsplash

Unia Europejska zobowiązała Facebooka, TikTok i inne firmy technologiczne do identyfikowania i wyraźnego oznaczania dipshitów i innych treści generowanych przez sztuczną inteligencję. Wymóg ten został zawarty w nowych wytycznych UE dla platform przed czerwcowymi wyborami powszechnymi w UE.

Co wiemy

Wytyczne są częścią środków mających na celu ograniczenie działalności gigantów cyfrowych w ramach ustawy o usługach cyfrowych (DSA). Wyznacza ona 22 platformy, w tym Instagram i YouTube, jako "bardzo duże" i zobowiązuje je do zajęcia się ryzykiem związanym z wyborami.

UE jest szczególnie zaniepokojona możliwym wpływem rosyjskiej dezinformacji na zbliżające się głosowanie w dniach 6-9 czerwca. Zgodnie z nowymi przepisami platformy muszą oceniać i ograniczać ryzyko związane ze sztuczną inteligencją, promować oficjalne informacje wyborcze i ograniczać monetyzację niebezpiecznych treści.

"Wykorzystujemy wszystkie możliwości ustawy o usługach cyfrowych, aby zapewnić, że platformy wypełniają swoje obowiązki i zapobiegają manipulacjom wyborczym " - powiedział komisarz europejski Thierry Breton.

Osoby naruszające przepisy są narażone na kontrole na dużą skalę i wysokie grzywny. Platformy zaczęły już wprowadzać środki mające na celu "zmniejszenie wpływu incydentów, które mogłyby wpłynąć na wynik wyborów".

Źródło: TechXplore