Francuskie studio DON'T NOD podzieli się na trzy dywizje, aby produkować gry różnych gatunków
Francuskie studio DON'T NOD zmienia swój algorytm - deweloperzy poinformowali o tym w wywiadzie dla IGN i VentureBeat.
Co wiadomo
Główną zmianą w pracy DON'T NOD będzie podział firmy na trzy dywizje, z których każda będzie nie tylko rozwijać, ale także niezależnie publikować gry swojego gatunku. I tak, jeden zespół zajmie się produkcją gier fabularnych, drugi skupi się na grach action-adventure, a trzeci na grach narracyjnych, z których słynie DON'T NOD. Jednocześnie zarząd studia twierdzi, że obejdzie się bez zwolnień.
Obecnie DON'T NOD produkuje pięć własnych projektów, z których tylko jeden został zapowiedziany - Lost Records Bloom & Rage. Jest to gra w stylu Life is Strange, a jej atmosfera przypomina serial telewizyjny Very Strange Things (Stranger Things). Cztery kolejne gry zostaną zaprezentowane przez francuskich deweloperów nieco później.
DON'T NOD będzie wydawcą dwóch gier firm trzecich. Jednym z projektów będzie niezapowiedziane jeszcze action-RPG od włoskiego studia Tiny Bull, a drugą grą będzie przygodówka Koira od belgijskiego studia Tolima, która będzie debiutanckim dziełem zespołu.
DON'T NOD jest zainteresowane długoterminową współpracą z firmami zewnętrznymi i chce jak najbardziej zdywersyfikować swoją ofertę gier.
Francuskie studio zapowiedziało, że "skupi się na wydawaniu gier AA lub nieco wyższych" i nie planuje wchodzić w segment wysokobudżetowych projektów.
Przypomnijmy, DON'T NOD znane jest z takich projektów jak Life is Strange, Vampyr, Twin Mirror, Remember Me. A ostatnio studio wydało wysoko ocenianą wspinaczkową grę przygodową Jusant oraz action-RPG Banishers: Ghosts of New Eden.
Źródło: IGN