Yahoo nabyło aplikację informacyjną Artifact od współzałożycieli Instagrama.

Autor: Bohdan Kaminskyi | 03.04.2024, 20:33

Artifact

Yahoo kupiło Artifact, aplikację informacyjną opracowaną przez współzałożycieli Instagrama, Kevina Systroma i Mike'a Kriegera. Warunki finansowe transakcji, która została zamknięta w zeszłym tygodniu, nie zostały ujawnione.

Co wiadomo

Artifact wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji do personalizowania i rekomendowania treści informacyjnych w oparciu o zainteresowania użytkowników. Aplikacja zyskała popularność dzięki wysokiej jakości systemowi odkrywania istotnych historii.

Jednak Artifact, który został uruchomiony w styczniu 2023 r., nie zdołał zdobyć wystarczająco dużej liczby odbiorców pomimo dodania funkcji społecznościowych. W styczniu tego roku Systrom i Krieger ogłosili plany zamknięcia projektu.

Yahoo integruje teraz technologię Artifact, w tym personalizację wspomaganą sztuczną inteligencją, ze swoimi produktami informacyjnymi, takimi jak Yahoo News. Systrom powiedział, że sztuczna inteligencja pozwoliła Artifact "zapewnić użytkownikom lepsze wrażenia z odkrywania świetnych treści".

Współzałożyciele Artifact będą doradzać Yahoo w procesie integracji. Nie jest to pierwsze doświadczenie Yahoo z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w wiadomościach - firma wcześniej kupiła i zamknęła Summly, aplikację do automatycznego podsumowywania wiadomości.

Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej:

Źródło: Engadget