TikTok pozwoli awatarom AI reklamować produkty i usługi na platformie - media outlet

Autor: Bohdan Kaminskyi | 14.04.2024, 13:35

Florian Schmetz/Unsplash

Popularna platforma wideo TikTok bada możliwość dodania do swojej platformy funkcji, która pozwoliłaby na wykorzystanie wirtualnych awatarów kontrolowanych przez sztuczną inteligencję do sponsorowanych reklam.

Co wiadomo

Według źródeł The Information, TikTok rozwija technologię jako potencjalną alternatywę dla umieszczania reklam przez twórców treści. Awatary AI będą w stanie czytać skrypty reklamowe na żądanie reklamodawców lub sprzedawców TikTok Shop.

Chociaż funkcja nie została jeszcze uruchomiona i może ulec zmianom, pracownicy TikTok już testują awatary AI. Jednak źródła podają, że nie są one jeszcze gotowe do pełnego wdrożenia, ponieważ generują mniejszą sprzedaż e-commerce niż ludzcy "influencerzy".

Niemniej jednak TikTok wierzy, że postacie AI mogą uzupełnić ekosystem twórców treści na platformie. Nie jest jasne, w jaki sposób platforma planuje alokować przychody z reklam między wirtualnymi i ludzkimi "celebrytami".

Niektórzy twórcy wyrazili już obawy, że twórcy AI mogą odebrać im umowy z markami, które są ważnym źródłem przychodów. TikTok będzie musiał dokładnie przemyśleć, jak wdrożyć tę funkcję, aby nie wywołać niezadowolenia społeczności twórców.

TikTok już wcześniej eksperymentował z technologią AI, wprowadzając funkcje takie jak generator piosenek oparty na modelu językowym Blooma. Platforma spotkała się również z żądaniami użytkowników, aby ujawnić wykorzystanie filtrów i efektów AI.

Źródło: The Information