Deweloper Grand Theft Auto zwolni 5% pracowników, by zaoszczędzić pieniądze
Take-Two, producent gier Grand Theft Auto, planuje zwolnić 5% swoich pracowników i zrezygnować z kilku projektów w ramach programu oszczędnościowego.
Co wiadomo
Według Bloomberga, firma planuje wdrożyć szereg środków oszczędnościowych i zaoszczędzić do 200 milionów dolarów. Kwota ta obejmuje 140 milionów dolarów z anulowanych projektów i 35 milionów dolarów kosztów związanych z personelem.
Take-Two, podobnie jak Unity Software, Riot Games i dział gier Microsoftu, zostało zmuszone do zwolnienia dużej liczby pracowników z powodu spowolnienia w branży gier wideo. Giganci gier unikają ryzyka, jeśli chodzi o opracowywanie nowych tytułów, które mogą trwać latami i kosztować setki milionów dolarów.
Zgodnie z dokumentami, Take-Two zatrudniało 11 580 pełnoetatowych pracowników pod koniec ostatniego roku podatkowego.
Wśród zwolnień pojawiają się oczekiwania, że nadchodzące Grand Theft Auto VI, które ukaże się w 2025 roku, stanie się najbardziej dochodowym produktem medialnym wszechczasów.
Źródło: Bloomberg