Ponad połowa mieszkańców USA wypróbowała generatywną sztuczną inteligencję - Adobe Analytics

Autor: Bohdan Kaminskyi | 23.04.2024, 20:51

Adobe

Według niedawnej ankiety Adobe Analytics przeprowadzonej wśród 3000 respondentów, około 53% osób w USA wypróbowało sztuczną inteligencję generatywną.

Co wiadomo

Wyniki badania pokazują, że 82% respondentów zgadza się z poglądem, że generatywna sztuczna inteligencja jest narzędziem, które może zwiększyć ich kreatywność i uprościć codzienne życie. Wśród tych, którzy już korzystają z tej technologii, 41% robi to codziennie.

Jeśli chodzi o cel korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji, dane rozłożyły się następująco:

  • do projektów osobistych - 81 proc;
  • do pracy - 30%;
  • do nauki w szkole lub na uniwersytecie - 17%.

Jeśli chodzi o konkretne zadania, stwierdzono, że 64% respondentów wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do badań i burzy mózgów, 44% do przygotowywania treści pisemnych, a 36% do tworzenia materiałów wizualnych lub prezentacji.

Ponadto 41% Amerykanów oczekuje, że marki będą wykorzystywać generatywną sztuczną inteligencję w celu poprawy obsługi klienta, a 58% stwierdziło, że w rezultacie ich zakupy online już się poprawiły.

Uznanie to rozciąga się na konkretne aplikacje e-commerce, w których generatywna sztuczna inteligencja ułatwia porównywanie cen, personalizowanie porad zakupowych i poprawia ogólną obsługę klienta.

Pomimo powszechnego przyjęcia i wymiernych korzyści, respondenci pozostają ostrożni co do ograniczeń możliwości tej technologii. 72% respondentów uważa, że chociaż generatywna sztuczna inteligencja jest potężnym narzędziem, nigdy nie będzie w stanie w pełni odtworzyć ludzkiej kreatywności.

Źródło: Adobe