Stadia-chmurny serwis dla gier Google, który uruchamia grę w 4K i 60FPS
Google odbyła prezentację na GDC 2019 i pokazało nie tylko nowy serwis dla gry, ale kontroler.
Co wiadomo
Google pokazał graczą chmurowy serwis dla gier, które pomogą użytkownikom na powolnych komputerach cieszyć się nowościami w industrii igornej . Przetwarzaniem graficznym zajmie się serwer a gracz otrzyma ostateczny obraz na komputerze, smartfonie lub „smart TV.” Co więcej, usługa obsługuje wieloplatformowy multiplayer i posiada funkcje zapamiętywania osiągnięć w chmurze.
Moc komputerów, który będzie realizował grę, to 10,7 teraflopsów, co jest więcej niż w PlayStation 4 i Xbox One. Według Google, z dobrym internetem graczy mogą spodziewać się uruchomienia gry w 4K i 60 FPS.
Wraz z usługą chmurową firma wprowadziła gamepada, które państwo już widziało na stronach patentu. Twórca rendera spódłowała, ale wygląda Stadia Controller dobrze, przypominając owoc miłości, kontrolera PlayStation 4 i Xbox One. Usługa Stadia nie wymaga od graczy podłączenia firmowego kontrolerai, ale oprogramowanie Stadia Kontroler łączy się bezpośrednio z serwerami za pośrednictwem Wi-Fi, co zmniejsza opóźnienie reakcji.
Bibliotekę Stadia będą napełniać grami AAA od renomowanych pracowni gier. Ubisoft już pozwoliła uruchomić Assassin`s Creed: Odyssey, a Bethesda opublikuje DOOM Eternal. Google stworzył również studio Stadia Games and Entertainment, które będzie tworzyć wyjątkowe projekty dla usługi. Na czele zespółu programistów wstanie Jade Raymond, który wcześniej pracował w Ubisoft i EA Motive.