Disney ożywia kultową Lucasfilm Games i Electronic Arts najwyższy czas, aby się spreżyć

Autor: Igor Nikitin | 20.03.2019, 15:22

W 2012 roku Disney kupił Lucasfilm, biorąc do siebie studia zależne i franczyzę. Pierwszą rzeczą firma się pozbyła od oddzialu gier i zamkneła LucasArts (Lucasfilm Games od 1982 do 1990), którą gracze pamiętają za Monkey Island 2, Full Throttle i Loom. Teraz Disney postanowił ożywić studio, ale ze starą nazwą.

Co wiadomo

Firma wydała 86 nowych miejsc pracy dla Lucasfilm Games. Disney szuka nie tylko utalentowanych programistów, ale także producentów, marketingowców, menedżerów i analityków, którzy będą zarządzać nowym studio. Jeśli szukasz pracy w przemyśle,  zobacz oficjalną stronę  Disney.

Pracownicy nowego studia będą pracować nad „produktami interaktywnymi” za licencją Lucasfilm .Docelowymi Platformami  nie ograniczyli się i nowe projekty obejmą Android, iOS PlayStation 4, Xbox One, PC, Nintendo, jak również VR i AR.

Najwyraźniej „Spółka z Myszką Miki”, zdecydowała się sama podjąć rozwój gier, które mogą mieć wpływ Electronic Arts. Licencję do Star Wars w „Elektroników”  jeszcze nie odbierają, ale Disney wyraźnie niezadowolony, że za pięć i pół roku zostały zrealizowene tylko dwie główne gry „Star Wars”. Jednocześnie, od 2000 roku, licencja na wszechświat wędrowała  różnymi studiami, które w tym samym okresie czasu zdążyli zrobić więcej niż 20 gier. Z uwagi na ciągłe skandale i małą liczbę nowych gier, EA może stracić kontrakt po wyjściu  już zapowiedzianych projektów Gwiezdnych Wojen.