Nowe szczegóły dotyczące układu GPU PlayStation 5 Pro zapowiadają znaczny wzrost wydajności
Wraz z nadchodzącą aktualizacją PlayStation 5 od Sony, w Internecie pojawiają się szczegóły opisujące ulepszone funkcje sprzętowe konsoli. Najnowszy przeciek ujawnia pewne informacje na temat nowego procesora graficznego, który będzie używany w PS5 Pro, obiecując lepszą wydajność i zaawansowane funkcje dla wymagających graczy.
Co wiadomo
Według danych rzekomo uzyskanych z portalu deweloperskiego Sony, PS5 Pro będzie wyposażone w 30 procesorów grupy roboczej (WGP), czyli znacznie więcej niż standardowa konsola. Przekłada się to na teoretyczną maksymalną wydajność wynoszącą 33,5 teraflopa, która jest znacznie wyższa niż 10,23 teraflopa oryginalnego PS5.
Dokumenty Sony sugerują jednak, że rzeczywista wydajność w grach prawdopodobnie wzrośnie o 45%, a nie bezpośrednio o 227% teraflopów. Powinno to nadal skutkować płynniejszymi wrażeniami wizualnymi i potencjalnie wyższymi rozdzielczościami lub liczbą klatek na sekundę.
Oprócz surowej mocy, Sony integruje zaawansowane technologie z DirectX 12 Ultimate w GPU PS5 Pro. Funkcje takie jak zmienny współczynnik odcieni, który dynamicznie dostosowuje szczegółowość renderowania w różnych obszarach ekranu oraz hybrydowy MSAA, zaawansowana metoda antyaliasingu, pozwolą deweloperom na dalsze ulepszanie efektów wizualnych przy jednoczesnym zachowaniu płynności działania.
Dodatkowe godne uwagi funkcje sprzętowe PS5 Pro obejmują zwiększoną pamięć 18 000 MT / s oraz unikalne rozwiązanie Sony do skalowania i antyaliasingu, PSSR.
Oczekuje się, że PlayStation 5 Pro będzie dostępne pod koniec 2024 roku, prawdopodobnie przed sezonem świątecznym.
Źródło: Eurogamer