AT&T, T-Mobile i Verizon ukarane grzywną za wprowadzanie klientów w błąd

Autor: Vlad Cherevko | 11.05.2024, 14:06

Najwięksi amerykańscy operatorzy telekomunikacyjni AT&T, T-Mobile i Verizon po raz kolejny zostali ukarani grzywnami. Minął niecały miesiąc, odkąd zostali ukarani przez Federalną Komisję Łączności za sprzedaż danych o lokalizacji swoich klientów bez ich zgody, a tu znowu są karani.

Co wiadomo

Tym razem trio operatorów musi zapłacić łączną grzywnę w wysokości 10,22 miliona dolarów grupie stanów za wprowadzanie klientów w błąd co do ich nieograniczonych planów i promocji na darmowe telefony. AT&T, Verizon i T-Mobile oszukały miliony konsumentów, składając fałszywe obietnice dotyczące darmowych telefonów i "nieograniczonych" planów, które w rzeczywistości takie nie były. Duże firmy nie są zwolnione z obowiązku przestrzegania prawa i nie mogą oszukiwać konsumentów, zmuszając ich do płacenia za usługi, których nigdy nie otrzymają.

Aby rozstrzygnąć pozwy, AT&T, T-Mobile i Verizon zgodziły się reklamować swoje plany jako "nielimitowane" tylko wtedy, gdy naprawdę nie ma ograniczeń co do ilości danych, które klienci mogą wykorzystać w ciągu miesiąca. Umowa wspomina również, że wszystkie reklamy muszą "jasno i wyraźnie" stwierdzać, że mogą obowiązywać ograniczenia prędkości i dokładnie, kiedy zaczną obowiązywać. Wreszcie, wszyscy trzej operatorzy muszą wyznaczyć "dedykowanego przedstawiciela" do rozpatrywania skarg klientów.

Źródło: The Verge