„Chmura - nowa konsola»: Qualcomm zapowiada śmierć konsoli do gier
Na GDC 2019 Google wprowadził chmarową usługię dla gier Stadia , która pozwoli realizować „wielkie gry” dla smartfony, telewizory, i słabe komputery. Gracze powitał zapowiedź z sceptycyzmem, ale szef Qualcomm wierzy w sukces technlogij chmurowych.
Co wiadomo
Według Cristiano Amon, usługi chmurowe - przyszłość branży gier. Stadia pozwoli uruchomić projekty AAA na smartfonach i wolniejszych komputerach, tak, że konsola stanie się bezużyteczną w przyszłości. Sony i Microsoft przygotowuje się do wydania PlayStation5 i Xbox Skarłet, które zachwycą graczy potężnymi wnętrzności, ale jeśli wierzyć słowam Amona, mogą to być ostatnie konsole do gier.
„Naszym zdaniem, nie ma wątpliwości, że chmura - nowa konsola”
W jasną przyszłość usług w chmurze wierzy i szef Ubisoftu, Yves Guillemot, a Electronic Arts nawet kupiło sobie GameFly, który można nazwać analogiem Stadia. Własne „cloud gaming” przygotowuje i Microsoft, które, według plotek, może wydać specjalną konsolę do streamingu gier.
Jednocześnie, platformy w chmurze wymagają szybkiego i stabilnego połączenia internetowego, które jest nadal marzeniem dla niektórych krajów. Aby uruchomić grę w 1080p dla Google Stadia jest wymagana prędkość 25 Mbit / s, tak że ze względu na cenę abonamentu oraz routera gry w chmurze mogą stać się zbyt kosztowne