Reżyser gry Frostpunk 2 mówił o głównych cechach strategii: gracze mogą spodziewać się intensywnych walk politycznych, trudnych warunków pogodowych i trudnych dylematów moralnych
Do premiery dystopijnej gry strategicznej Frostpunk 2 pozostało już niewiele czasu, ale deweloperzy z 11 bit nie dzielą się zbyt wieloma informacjami na temat gry.
Wreszcie, współreżyser gry i dyrektor projektowy Jakub Stokalski opowiedział o kluczowych cechach sequela i o tym, czym Frostpunk 2 różni się od pierwszej części.
Co wiemy
Opisując Frostpunk 2, Stokalski nazwał grę mieszanką steampunku i dieselpunku, co znajduje bezpośrednie odzwierciedlenie w stylu i fabule gry.
Wydarzenia strategii nadal rozgrywają się w świecie wiecznej zimy i mrozu, gdzie ludzie muszą walczyć o przetrwanie, a głównym zasobem jest ciepło i wszystko, co może je generować.
Jako główną zmianę w sequelu reżyser gry określił zwiększenie skali wydarzeń, miast i dylematów moralnych we Frostpunk 2.
Fabuła będzie koncentrować się na innej historii niż w pierwszej części, a gracze będą mogli wybrać, jaki rodzaj świata chcą zbudować. W grze pojawią się nowe mechaniki, zmieni się proces budowania miast, zmieni się obraz postapokaliptycznego społeczeństwa.
Jedną z głównych innowacji Frostpunk 2 będzie system Rady Miasta, w skład której wchodzą przedstawiciele różnych frakcji i frakcji, a wszyscy starają się osiągnąć swoje cele, jednocześnie nieustannie wywierając presję na gracza, zmuszając go do słuchania ich i sprzeciwiania się życzeniom innych członków rady.
We Frostpunk 2 twórcy skupili się nie na przetrwaniu, ale na moralnym komponencie podejmowanych decyzji. Gracz stanie przed realistycznymi dylematami, z którymi może zmierzyć się w rzeczywistości.
Nie chodzi o to, że chcemy tworzyć przygnębiające gry dla samego tworzenia przygnębiających gier. Chcemy zmusić cię do zastanowienia się nad czymś, a żeby to zrobić, musimy wybrać coś ponurego.
Frostpunk 2 będzie obsługiwał integrację z Twitchem, co pozwoli widzom streamów wpływać na wydarzenia rozgrywające się w grze. Twórcy nie zdradzają jeszcze, w jaki sposób zostanie to zaimplementowane, ale nazywają tę funkcję "eksperymentem socjologicznym".
Kiedy czekać
Frostpunk 2 zostanie wydany 25 lipca. Początkowo gra będzie dostępna tylko na PC, a później zostanie wydana na konsole i będzie dostępna w katalogu Game Pass od pierwszego dnia.
Źródło: GameSpot