„Kompletny dom wariatów”: twórca Star Citizen „spalił” 200 milionów dolarów, ale to nie wystarczy

Autor: Igor Nikitin | 06.05.2019, 12:26

Obiecująca Star Citizen zamieniła się w kolejną długoterminową budowę. Cloud Imperium zebrało pieniądze na rozwój gier w 2013 roku, ale za oknem już jest 2019rok, a fani nadal grają w wersję alpha. Można  pomyśleć, że projekt był zbyt duży, ale Forbes znalazł przyczynę stałego odroczenia wydania gry.

Co wiadomo

Według byłych pracowników Cloud Imperium, kierownik projektu Chris Roberts nadal pracuje nad grą, ale brakuje mu koncentracji i planowania. Star Citizen działa od siedmiu lat (od 2012 r.), A niektórzy gracze pomyśleli, że zostali oszukani przez przyciągnięcie pieniędzy do Kickstarter. Niemniej jednak Mark Day jest pewien, że twórca gry nie jest oszustem.

{%} 126% Odpowiedź

Biorąc pod uwagę inwestycje, sprzedaż zabawek i przedmiotów w grze, a także kampanię finansowania społecznościowego, Cloud Imperium zebrało 288 milionów USD. Takie pieniądze wystarczyłyby na realizację projektu AAA, ale większość kwoty rozeszła się do końca 2017 r., A na koncie dewelopera pozostało tylko 14 mln USD. Roberts obiecał graczom sto systemów gwiezdnych, ale zrobił tylko dwie planety, dziewięć satelitów i planetoidę.

{% Odpowiedź 127%}

Aby dodać kilka tysięcy do opracowania projektu, Roberts zaczął sprzedawać wirtualne statki, które trafiły pod młotek za tysiące dolarów. Spośród 135 modeli tylko 87 dostało się do alfy, a 48 pozostało pojęciami. Niektórzy gracze zauważyli, że coś poszło nie tak i złożyli wniosek do Federalnej Komisji Handlu o zwrot pieniędzy. W niektórych apelach gracze poprosili o zwrot do 24 tysięcy dolarów.

{% Odpowiedź 128%}