Analityk: Nintendo wyda usługę chmurową dla graczy we współpracy z Microsoft
Pod koniec ubiegłego tygodnia, 17 maja, Microsoft i Sony ogłosiły partnerstwo na rzecz chmur obliczeniowych. Firmy planowały rozwój platformy Microsoft Azure, aby później mogły korzystać z podstaw dla własnych usług. Teraz Nintendo interesuje się także technologią.
Co wiadomo
Według analityka Davida Gibsona, Big N planuje również rozwinąć własną usługę przesyłania strumieniowego. Podobnie jak Sony, Nintendo wybrało Microsoft i jego platformę chmurową Azure jako partnera. Gibson nie ujawnił szczegółów, ale zauważył, że planuje uruchomienie usługi w Stanach Zjednoczonych, Japonii i innych regionach.
But also Nintendo itself is looking also to work with MSFT (Azure) to offer its own streaming service in limited regions (JP, US etc).
— David Gibson (@gibbogame) 17 maja 2019
Nalezy zauważyć, że Nintendo już eksperymentuje z technologiami chmury. Na przykład specjalna wersja Assassin's Creed: Odyssey została wydana na konsoli hybrydowej Switch, w której grafika jest przetwarzana na zdalnych serwerach. W przypadku Cloud Edition gracze proszeni są o 8400 (jen) lub 75 dolarów, ale gracze nie kupują kopii gry, ale dwuletnią subskrypcję. Podobne rzeczy Nintendo już przerabiało z Resident Evil 7.
Takie „wersje chmurowe” gier są dostępne tylko w Japonii, a być może „duże N” chce uruchomić taką usługę poza granicami kraju za pomocą Microsoft Azure.