Samsung utrzymuje pozycję lidera na globalnym rynku smartfonów dzięki wzrostowi sprzedaży serii Galaxy S24, Galaxy Flip 6 i Galaxy Fold 6.

Autor: Nastya Bobkova | 15.07.2024, 18:45

Samsungowi udało się utrzymać pozycję lidera globalnego rynku smartfonów. Pomimo zwiększonej konkurencji ze strony Apple i chińskich marek, południowokoreańska firma sprzedała więcej telefonów niż w zeszłym roku i zajęła pierwsze miejsce.

Co wiadomo

W drugim kwartale 2024 r. Samsung był najpopularniejszą marką smartfonów na świecie. Według firmy badawczej IDC, Samsung dostarczył 53,9 miliona smartfonów w drugim kwartale (od kwietnia do czerwca) 2024 roku, co stanowiło 18,9% rynku. To o 0,7% więcej niż w drugim kwartale ubiegłego roku.

Seria Galaxy S24 sprzedaje się całkiem zyskownie, a Samsung ma nadzieję, że jego nowe składane telefony, Galaxy Flip 6 i Galaxy Fold 6, również odniosą sukces w przedsprzedaży.

Apple znalazło się na drugim miejscu, sprzedając 45,2 miliona iPhone'ów i zdobywając 15,8% globalnego rynku smartfonów. To o 1,5% więcej niż w tym samym kwartale ubiegłego roku. Chociaż firma wyprzedziła Samsunga w trzecim kwartale ubiegłego roku, nie udało jej się utrzymać tej pozycji.

Xiaomi stało się w tym okresie trzecią największą marką smartfonów na świecie. Chińska firma dostarczyła 42,3 miliona smartfonów i zdobyła 14,8% rynku. Jest to znaczący wzrost o 27,4% w porównaniu do ubiegłego roku.

Vivo również radziło sobie dobrze, zwiększając dostawy i udział w rynku. Firma dostarczyła 25,9 miliona smartfonów i zdobyła 9,1% rynku. To o 21,9% więcej niż w drugim kwartale ubiegłego roku.

OPPO dostarczyło 25,8 miliona smartfonów w drugim kwartale tego roku, zajmując 9% globalnego rynku. To o 1,8% więcej niż w ubiegłym roku.

Ogólnie rzecz biorąc, globalny rynek smartfonów wzrósł o 6,5% rok do roku, przy czym Xiaomi i Vivo zyskały najwięcej.

Źródło: IDC