Dyrektor gry Frostpunk 2 mówił o znaczeniu planowania dzielnic mieszkalnych i stref przemysłowych w ambitnej strategii

Autor: Anton Kratiuk | wczoraj, 19:43

Deweloperzy z 11 bit studios kontynuują zapoznawanie graczy z niuansami strategii Frostpunk 2 i opublikowali drugi dziennik deweloperski.

Co wiemy

Pierwszy materiał wideo City Unbound skupiał się na tym, co wydarzyło się w ciągu trzydziestu lat od pierwszej części serii, a teraz dyrektor gry Frostpunk 2 Łukasz Juszczyk opowiedział o głównym elemencie gry - budowaniu miasta.

Scharakteryzował projekt jako "miejską grę survivalową" i zauważył, że istnieje wiele podobieństw między grami survivalowymi a grami strategicznymi o budownictwie. Deweloper sugeruje, że w obu gatunkach gracz zaczyna z minimalnymi umiejętnościami i zasobami i musi podejmować właściwe decyzje, aby uzyskać odpowiednie wyniki.

We Frostpunk 2 miasta budowane są w całych dzielnicach, więc gracze muszą odpowiednio zaplanować architekturę swojej osady, ponieważ różne typy budynków uniemożliwiają sobie nawzajem funkcjonowanie. Przykładowo, strefa przemysłowa zanieczyszcza środowisko w dzielnicach mieszkalnych i tym samym zwiększa napięcie w społeczeństwie, co może doprowadzić do wybuchu społecznego.

Należy również wziąć pod uwagę lokalizację osiedla: strona osłonięta od wiatru lub z maksymalnym nasłonecznieniem zwiększy efektywność energetyczną budynku, co jest szczególnie ważne w warunkach epoki lodowcowej.

Kiedy czekać

Frostpunk 2 ukaże się 20 września. Gra będzie początkowo dostępna tylko na PC, ale później ukaże się również na konsolach i będzie dostępna w katalogu Game Pass od pierwszego dnia.

Źródło: Frostpunk 2