Apple traci pozycję na chińskim rynku

Autor: Nastya Bobkova | 27.07.2024, 01:24

Według nowego badania, udział Apple w rynku iPhone'ów w Chinach nadal spada. Firma straciła swoją pozycję i wypadła z pierwszej piątki dostawców.

Co wiadomo

Analitycy uważają, że są dwie rzeczy, które mogą zmienić sytuację: sztuczna inteligencja i składane urządzenia. Pomimo wzrostu sprzedaży iPhone traci pozycję na rzecz konkurentów. W drugim kwartale 2024 r. rynek smartfonów w Chinach wzrósł o 10% rok do roku. Chociaż sprzedaż iPhone'a skorzystała na festiwalu zakupów 618, została wyprzedzona przez chińskich konkurentów.

Apple zajął szóste miejsce, a jego udział w rynku spadł o 2% do 14%. To pierwszy kwartał, w którym krajowi producenci zdominowali pierwszą piątkę, powiedział analityk Canalys Research Lucas Zhong. Chińskie firmy inwestują w wysokiej klasy produkty i ściśle współpracują z lokalnymi dostawcami. Przykładem jest najnowszy Magic V3 firmy HONOR, który wykorzystuje GenAI.

Apple Intelligence ma zostać wydany jesienią tego roku z wieloma zaawansowanymi funkcjami, ale początkowo będzie obsługiwał tylko amerykański angielski. Lokalizacja tych usług w Chinach będzie miała kluczowe znaczenie w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Podobno składany iPhone stanie się rzeczywistością w 2026 roku. Urządzenie to podkreśla znaczenie składanych smartfonów dla rynku chińskiego. Jeśli Apple nie wejdzie na te rynki, jego udział może nadal spadać.

Źródło: Canalys Research