Z troską o każdego: Bloober Team wdraża szeroki zakres ustawień dostępności w remake'u Silent Hill 2
Coraz więcej firm zwraca uwagę na potrzeby niepełnosprawnych graczy. Sony i Microsoft są niewątpliwymi liderami w tej dziedzinie, ale również mniejsi deweloperzy aktywnie angażują się we wdrażanie wszelkiego rodzaju ustawień dostępności.
Do tego trendu dołączyło polskie studio Bloober Team.
Co wiadomo
Twórcy remake'u Silent Hill 2 nie spieszą się z ujawnianiem szczegółów dotyczących odświeżonej wersji kultowego horroru, ale autorzy na łamach Horror Game Central opublikowali listę opcji dostępności, które będą oferowane w grze.
Nie wiadomo jeszcze, jak obszerna jest ta lista, ale obecnie podano, co następuje:
- dostosowanie widoczności i rozmiaru ikon;
- włączanie/wyłączanie rozmycia ruchu;
- ustawienia siatki (rozmiar, widoczność, przezroczystość i kolor);
- tryb dla osób cierpiących na ślepotę barw;
- kodowanie kolorów postaci (np. biały dla Jamesa, niebieski dla sojuszników i czerwony dla wrogów);
- ustawienia wibracji na kontrolerze;
- dostosowanie rozmiaru i koloru napisów;
- tekstowe podpowiedzi.
Oryginalna gra, mimo całego swojego geniuszu, nie uwzględniała specjalnych potrzeb graczy z różnymi niepełnosprawnościami wzrokowymi, słuchowymi i motorycznymi, ponieważ było to niemożliwe w 2001 roku. Dobrze jest widzieć, że Bloober Team naprawi tę sytuację i da jak najszerszemu gronu fanów horrorów możliwość zanurzenia się w ekscytującej i przerażającej atmosferze Silent Hill.
Kiedy się spodziewać
Remake Silent Hill 2 ukaże się 8 października na PC i PS5.
Źródło: Horror Game Central