Polscy deweloperzy zapowiedzieli strategię z elementami survivalu TerraStorm, która powinna zainteresować fanów FrostPunka

Autor: Anton Kratiuk | dzisiaj, 19:02

Często po wydaniu udanej gry z nietypową koncepcją, wielu deweloperów próbuje powtórzyć jej główne cechy we własnych projektach. Najbardziej oczywistym przykładem jest Dark Souls, które zrodziło ogromną liczbę soulsopodobnych projektów.

Polskie studio GameLoad zapowiedziało strategię ekonomiczną TerraStorm z elementami survivalu i budowania osad, która pod wieloma względami przypomina FrostPunka.

Co wiemy

Polscy deweloperzy nie skopiowali bezpośrednio swoich kolegów z 11 Bit, ale podobieństwo do FrostPunka widać przede wszystkim w fabule gry i jej głównych mechanikach.

Zgodnie z fabułą TerraStorm, pod koniec II wojny światowej naziści odkryli substancję o nazwie Viribus, z pomocą której wymazali większość ludzkości i uczynili ogromną część Ziemi niezdatną do zamieszkania. Jednak po siedemdziesięciu latach Viribus jest wykorzystywany jako nieograniczone źródło energii i podtrzymuje życie w miejscu zwanym w grze Kapitolem.

Główna różnica między TerraStorm i FrostPunk polega na tym, że gracze muszą zbudować społeczność nie wokół ogromnego źródła ciepła, ale w wieży zbudowanej przez korporację ROSE, ale najpierw muszą zapuścić się w niebezpieczne miejsca i znaleźć miejsce do jej założenia. Gracze będą również musieli podejmować trudne decyzje, z których wiele będzie dalekich od moralnych i humanitarnych.

Gra jest w fazie rozwoju i obecnie prowadzi kampanię na Kickstarterze, aby zebrać fundusze na pełną produkcję.

Twórcy proszą o dodanie gry do listy życzeń na Steamie, aby pokazać zainteresowanie grą.

Źródło: GameLoad