Słuchawki AirPods 2 nie spełniły oczekiwań firmy Apple
Kilka miesięcy temu, Apple wydało drugą generację bezprzewodowych słuchawek AirPods z bezprzewodową pokrywą ładującą. A teraz analitycy Counterpoint Research opublikowali raport na temat wyników pierwszego kwartału, z którego można wyciągnąć pierwsze wnioski na temat sukcesu (lub odwrotnie) AirPods 2.
Nie sprzedają się
Według wyników pierwszego kwartału udział Apple w rynku bezprzewodowych słuchawek i akcesoriów pozostał taki sam jak w poprzednim kwartale. Dlatego wprowadzenie AirPods 2 nie miało praktycznie żadnego wpływu na całkowitą sprzedaż firmy, pomimo oczekiwań Apple i analityków.
„Sprzedaż nowego modelu okazała się słabsza niż pierwotnie zakładano, ze względu na niejednoznaczną reakcję rynku”, mówią analitycy Counterpoint.
Ponadto dzięki promocjom i rabatom pierwsza generacja słuchawek sprzedaje się znacznie lepiej niż druga.
Najprawdopodobniej użytkownicy oczekiwali więcej zmian w nowych AirPodach. Oprócz obudowy słuchawki otrzymały nowy chip H1 i nowe zespoły Siri, a czas pracy w trybie rozmów wzrósł z 2 do 3 godzin. We wszystkim innym są to te same AirPody o identycznej konstrukcji.
Mimo to Apple jest nadal niekwestionowanym liderem na rynku z udziałem ponad 50%.
Źródło: 9to5mac