CEO Microsoftu Phil Spencer wyjaśnia wydanie gry Indiana Jones and the Great Circle na PlayStation 5

Autor: Dmitro Koval | wczoraj, 21:06

W swoim wystąpieniu podczas Xbox live stream na Gamescom, Phil Spencer, dyrektor generalny Microsoftu, powiedział, że zapowiedź Indiana Jones and the Great Circle na PlayStation 5 jest wynikiem poprzednich wydań ekskluzywnych platform na PlayStation i Nintendo Switch, które przyniosły firmie znaczący sukces.

Co wiemy.

"Wracając do ogłoszenia PlayStation, oczywiście wydaliśmy cztery gry zeszłej wiosny - dwie z nich na Switch, cztery na PlayStation - i powiedzieliśmy, że będziemy się uczyć. Myślę, że podczas prezentacji mogłem powiedzieć, że w oparciu o nasze doświadczenie zamierzamy zrobić więcej" - powiedział dyrektor wykonawczy.

Według Spencera sukces Sea of Thieves, Hi-Fi Rush, Pentiment i Grounded na PlayStation 5 i Nintendo Switch to znak, że franczyzy gier Xbox stają się "silniejsze".

"Z pewnością Microsoft uważa, że poprzeczka jest dla nas wysoka pod względem tego, co musimy dać firmie, ponieważ otrzymujemy od nich poziom wsparcia, który jest po prostu niesamowity pod względem tego, co możemy zrobić. Patrzę więc na to w ten sposób, że możemy uczynić nasze gry tak silnymi, jak to tylko możliwe, a nasza platforma nadal się rozwija zarówno na konsolach, komputerach PC, jak i w chmurze, i myślę, że to po prostu strategia, która działa dla nas".

Dla tych, którzy nie są wtajemniczeni:

Podczas targów Gamescom okazało się, że gra akcji MachineGames Indiana Jones and the Great Circle zostanie wydana na PlayStation 5, oprócz Xbox Series i PC.

Oczywiście należy tutaj wyjaśnić, że premiera na platformach Microsoftu odbędzie się 9 grudnia tego roku, a na platformie Sony - wiosną przyszłego roku, ale i tak dla niektórych może się to wydawać pewną "zdradą", gdyż Sony nie wydało swoich dotychczasowych exclusive'ów na Xboxa (choć aktywnie robi to na Windowsa, ale jednak).

Źródła: VGC, GamingBolt