To fiasko: analitycy wymienili główne przyczyny porażki sieciowej strzelanki Sony Concord

Autor: Anton Kratiuk | 02.09.2024, 14:35

Konkurencyjna strzelanka Concord była prawdopodobnie największą porażką działu gier Sony. Gracze od razu byli bardzo sceptycznie nastawieni do projektu Firewalk, ale nikt nie spodziewał się tak żałosnej premiery.

Co wiadomo

Według GameDiscover, całkowita sprzedaż Concord wyniosła około 10 tysięcy na Steam i około 15 tysięcy na PlayStation. Szczyt online na Steam to 697 osób, a w chwili pisania tego tekstu w grze znajduje się 37 osób.

Portal IGN poprosił analityków o wymienienie przyczyn porażki Concord i wymienili oni dwa główne czynniki, które nie odnoszą się bezpośrednio do jakości gry:

  1. Concord powinien był zostać warunkowo darmowy, zamiast próbować sprzedawać go za 40 dolarów.
  2. Konieczność rejestracji konta PSN sprawiła, że gra była niedostępna w trzystu krajach i regionach.

Gra, której stworzenie zajęło osiem lat i pochłonęło ogromny budżet, nie tylko nie imponuje jakością, ale także nie może konkurować z licznymi strzelankami online, takimi jak Overwatch 2, Apex Legends i Valorant. Concord jest banalnie przestarzały i spóźniony o pięć lat.

Prawdopodobnie powinniśmy spodziewać się, że Sony uczyni Concord free-to-play w najbliższej przyszłości, ale jest mało prawdopodobne, aby uratowało to grę.

Źródło: IGN