Sieć społecznościowa X straci jeszcze więcej reklamodawców w 2025 r., donoszą naukowcy

Autor: Vlad Cherevko | 07.09.2024, 12:24

Serwis społecznościowy X, wcześniej znany jako Twitter, nadal traci reklamodawców, co może doprowadzić do jeszcze większego spadku przychodów w przyszłym roku.

Co wiadomo

Według raportu firmy Kantar zajmującej się badaniami marketingowymi, tylko 4% marketerów uważa, że reklama na X jest bezpieczna dla marek, w porównaniu do 39% w przypadku Google. Zaufanie do reklam na X spadło z 22% do 12% od 2022 roku, a 26% marketerów planuje zmniejszyć swoje wydatki na X w 2025 roku.

Użytkownicy będą jednak zadowoleni ze zmniejszonej liczby reklam na platformie, ponieważ będą one mniej rozpraszać uwagę od oglądania treści. Witryna straciła już jednak znaczną część przychodów ze względu na kontrowersyjną politykę i zachowanie jej założyciela Ilona Muska. Reklamodawcy opuszczają X już od kilku lat i według ekspertów z Kantar, jest mało prawdopodobne, że w najbliższym czasie się to zmieni.

Musk złożył również pozew przeciwko globalnemu konsorcjum reklamowemu GARM, co jeszcze bardziej pogorszyło relacje z branżą reklamową. W rezultacie GARM został zmuszony do zaprzestania działalności.

Źródło: Kantar