Gracze będą smutni: analityk uważa, że nawet na PS5 Pro GTA VI nie będzie obsługiwać 60 kl.

Autor: Anton Kratiuk | 13.09.2024, 11:36

Na długo przed premierą PS5 Pro analitycy aktywnie dyskutowali na jej temat i próbowali dowiedzieć się, do jakich gier została zaprojektowana, a jednym z głównych powodów zakupu nowej konsoli była premiera Grand Theft Auto VI.

Gra miała działać w 60 fps i z ulepszoną grafiką w stosunku do podstawowego modelu PS5, ale wygląda na to, że ta wersja nie odpowiada rzeczywistości.

Co wiadomo

Redakcja IGN skontaktowała się ze specjalistą technicznym Digital Foundry, Richardem Leadbetterem, a jego konkluzja zdenerwuje tych, którzy zamierzali kupić PlayStation 5 Pro, by cieszyć się bardziej komfortową rozgrywką w GTA VI:

Gry z serii Grand Theft Auto od zawsze wykorzystywały złożone symulacje, które mocno obciążały procesor, dlatego też wszystkie GTA pierwotnie działały z prędkością 30 klatek na sekundę (lub niższą!) na platformach docelowych. PS5 Pro ma ten sam procesor co PS5 i bardzo trudno będzie osiągnąć 60 klatek na sekundę, jeśli podstawowa wersja PS5 została zaprojektowana dla 30 klatek na sekundę. To nie GPU jest problemem, tylko CPU.

Zobaczymy lepszą grafikę, ale prawdopodobnie przy tej samej liczbie klatek na sekundę. Jeśli GTA VI nie zapewni stabilnych 30 klatek na sekundę (a GTA IV i V na PS3 i Xbox 360 tego nie zrobiły), PS5 Pro będzie w stanie podkręcić częstotliwość procesora o 10%, więc może uzyskamy bardziej stabilną wydajność.

Cóż, GTA VI może nie mieć obsługi 60 klatek na sekundę na PS5 Pro, ale Sony już oświadczyło, że do czasu, gdy konsola trafi do sprzedaży, około 50 gier otrzyma ulepszone wersje, a lista będzie rosła.

Kiedy można się spodziewać

PlayStation 5 Pro trafi do sprzedaży 7 listopada, ale data premiery GTA VI nie została jeszcze podana. Deweloper obiecuje wydać grę jesienią 2025 roku na PS5 i Xbox Series.

Źródło: IGN