Przełom w hematologii: naukowcy odkryli nową grupę krwi MAL

Autor: Anton Kratiuk | wczoraj, 22:15

Naukowcy odkryli nową grupę krwi, co może być dużym postępem w medycynie.

Nowa grupa krwi, która została odkryta przez naukowców z Uniwersytetu w Bristolu i NHS Blood and Transplant (NHSBT), została nazwana MAL. Odkrycie rozwiązało 50-letnią tajemnicę antygenu AnWj12, który został po raz pierwszy odkryty w 1972 roku, ale jego podłoże genetyczne pozostawało nieznane.

Naukowcy udowodnili, że antygen AnWj jest powiązany z białkiem Mal3. Ponad 99,9 procent ludzi jest AnWj-dodatnich, a ci, którzy nie mają tego antygenu, nie mają kompletnego białka Mal3. Odkrycie to ma ważne implikacje dla diagnozy i leczenia niezwykle małej grupy pacjentów, którzy mają tak rzadką grupę krwi.

Co ważne, naukowcy nie tylko odkryli MAL, ale także opracowali test, który pozwala ją rozpoznać. Obecnie na świecie znanych jest tylko 400 osób z tą grupą krwi, ale liczba ta nie oznacza, że jest ich wyjątkowo mało, ale że badania dopiero się rozpoczęły i kto wie, może to właśnie Ty będziesz miał MAL.

Odkrycie to pomoże skuteczniej leczyć osoby z tą grupą krwi, potencjalnie ratując wiele istnień ludzkich. Naukowcy przekażą testy różnym organizacjom i instytucjom, aby lekarze w różnych krajach mogli identyfikować pacjentów z grupą krwi MAL.

Należy zauważyć, że przyczyną braku tego antygenu może być choroba hematologiczna lub onkologiczna, a także cecha genetyczna. Nie należy jednak spieszyć się z diagnozą, odkrycie MAL zostało dopiero dokonane, a przed nami ogromna ilość badań i praktycznych eksperymentów.

Źródło: BBC