YouTube uruchamia funkcję "Hype", aby pomóc mniejszym kanałom zdobyć popularność i zaangażować widzów.
Z roku na rok nowym blogerom i streamerom coraz trudniej jest zdobyć popularność na YouTube i zostać zauważonym na tle konkurencji z wielomilionową liczbą wyświetleń i ogromną liczbą subskrybentów.
Aby pomóc małym kanałom przyciągnąć uwagę, YouTube przygotowuje nową funkcję dla widzów.
Co wiadomo
Za pomocą funkcji "Hype" subskrybenci kanałów z mniej niż 500 tysiącami obserwujących będą mogli "promować" ulubione filmy.
System jest zaimplementowany w taki sposób: co tydzień użytkownicy mogą użyć trzech "Hype" - pomoże to twórcy treści promować swoje wideo w wirtualnej tabeli liderów i sprawi, że zobaczy je więcej widzów
Limit trzech Hype'ów uniemożliwi użytkownikom bezmyślne promowanie wszystkich twórców wideo i będą musieli dokonać wyboru. YouTube pozwoli jednak widzom na zakup dodatkowego Hype'u, a gospodarz wideo zauważy, że zebrane pieniądze zostaną przeznaczone na wspieranie blogerów i monetyzację ich działalności.
W ramach testu użytkownicy promowali 50 000 kanałów za pomocą ponad 5 milionów Hypes.
Nie wiadomo jeszcze, kiedy funkcja Hype zostanie w pełni uruchomiona, ale jest mało prawdopodobne, że potrwa to długo.
Źródło: Blog YouTube